top of page

Mananca precum un localnic in Strasbourg, Alsace


Eu si mama suntem insetate sa vedem Lumea. Vara trecuta, cand am vizitat-o in Paris, mi-a facut o surpriza si a cumparat bilete pentru o zi catre Strasbourg. Acum, de ce am mers in Strasbourg ? Pentru mancare bineinteles (am avut chiar si o lista cu diverse tipuri de mancare si am ales restaurantul in functie de lista noastra). Da, iubim mancarea. Mancarea ne iubeste pe noi..asta este o scurta poveste de dragoste care se termina rapid o data cu terminarea tuturor bunatatilor de pe masa.

Acum, sa vorbim despre partea mea preferata.. Ce sa mananci:

1. COVRIGI ! (Bretzel)

Serios! Cand ajungi in Strasbourg, grabeste-te sa cumperi, ii vei gasi peste tot pe strazile orasului, dar asigura-te ca sunt calzi si pufosi inainte sa ii cumperi. Pe cei mai buni ii vei gasi pana pe la ora 1-2 la pranz, deci grabeste-te!

Incearca si Kugelhopf (cozonacul de sub covrigi din poza) - un fel de pasca.

2. Retete locale

Poti incerca orice din retetele lor, crede-ma - super gustoase! La fel si deserturile. Noi nu am mai reusit sa mancam si desert pentru ca eram atat de pline ca nu ne mai puteam misca. Dar serios, salveaza putin spatiu pentru desert!

Lista noastra:

  • choucroute (bifat)

  • bretzel (bifat)

  • Baeckeoffe (bifat)

  • Flammekueche (pizza Alsaciana)

  • pain d'épices (un fel de paine/cozonac traditional. In Alsacia, contine putina scortisoara )

  • Kugelhopf (cozonacul pe care ti l-am recomandat si mai devreme - il poti vedea in poza de mai sus, sub covrigi)

Iti dai seama ca ne-am facut o lista? Ne-am facut o lista cu ce sa mancam.... si ne-am ales restaurantul in functie de asta! Gourmande...

Primul vas ceramic - Choucroute - Mai multe feluri de afumaturi: caizer, cremwrust, pateu sau carne tocata (nu am reusit sa ne dam seama foarte bine, o bucata de carne de rata etc acompaniate de varza dulce calita).

Al doilea vas ceramic - Baeckeoffe - cartofi la cuptor, serviti cu smantana aflata intr-un vas in care urma sa amesteci ceapa rosie, usturoi pisat, busuioc proaspat etc, plus minunatul bacon ! Amestecul se pune peste cartofi.


Woa... imi ploua in gura de fiecare data cand revad pozele. Bine ca este oricum, asemanatoare cu mancarea noastra romaneasca, traditionala :D

Daca vrei sa vezi si ce am facut - in afara de umplut burtile pana la refuz - prin Strasbourg... click aici



Pana data viitoare,

Pe curand pasari calatoare!

You Might Also Like:
bottom of page