top of page

Traseu de weekend prin Transilvania


*Niciodata nu mi-a placut ce se intampla cu ochii umani cand intra prea multa lumina in ei deodata*




Iar a trecut mult timp. Ce sa-i faci? Nu poti sa te joci cu inspiratia - vine numai cand vrea ea.


Hai sa va spun despre cadoul de ziua mea! Hihihi - suuuper entuziasm!


Deeeci... Pentru ca de ziua mea am hotarat sa plecam in Italia si pentru ca oricum, niciodata nu calatoresti prea mult si mai ales, pentru ca eu am vazut atat de putin din Romania si aveam locuri pe lista unde tineam mortis sa ajung, cadoul de ziua mea a fost asta:


Traseu: Bucuresti - Cetatea Sighisoara - Sibiu - Sarmizegetusa Regia - Castelul Huniazilor - Cetatea Deva - Bucuresti


Stiti cat am crezut ca o sa ne ia? Patru zile - stiti cat ne-a luat de fapt? Fix doua. Si nu ne-am grabit deloc!


Hai sa va spun cum a fost:


Mai intai roadtrip-urile noastre sunt mega fun pentru ca, cantam tot drumul... mai ales melodii romanesti din 2000.

Apoi, trebuie sa fac o pirueta in fiecare loc super prin care trecem pentru ca "it`s our thing now" hihi.


First stop: Sighisoara!


Am ajuns in Sighisoara si mie deja imi placea - casute colorate si ingramadite si Kurtos Kalacs - mmmmmiam!



La baza cetatii este o parcare cu plata, se poate plati direct prin sms - nu se tine cont de sarbatori, deci platiti oricum.


Cetatea Medievala a Sighisoarei se afla fix in inima Transilvanie, iar aici se organizeaza in fiecare an, la sfarsitul lunii iulie Festivalul Medieval reunind grupari cavaleresti, formatii de muzica medievala, artisti si mesteri populari, trupe de animatie si teatru. Noi din pacate, l-am ratat anul asta...


Am intrat in Cetate, unde era plin de turisti, ne-am plimbat pe stradutele (spre norocul nostru) goale, cu pereti colorati si pe stanga si pe dreapta.

Am urcat 300 de scari pe Scara Scolarilor si ma gandeam, cred ca faci gambe si fund frumos daca faci asta in fiecare zi. Scara este una din atractiile principale aflate chiar in centrul cetatii. Ce mai puteti vedea aici este Turnul cu Ceas, unul dintre cele 9 turnuri care au mai ramas in picioare, considerat simbolul Sighisoarei.


Am facut poze, am cautat un loc exact in centrul cetatii, pe Tripadvisor, unde am putea manca, insa chiar daca erau multe terasa si restaurante din care puteam alege, nu ne-a atras nimic pentru ca deja aveam in minte un alt loc, recomandat - va spun imediat!


Am facut cateva piruete si am plecat :D (ce va spuneam de piruete)




Cine avea noroc in schimb? Un foarte mic kiosk care vindea hotdog cu 10 lei si pizza. Nu vreti sa stiti ce coada era!

Ah, iar daca aveti nevoie la toaleta, pregatiti 2-3 lei.


De aici am plecat infometati, direct catre Domeniul Dracula Danes. Un loc recomandat de un prieten de familie, care locuieste in zona. Woa! As manca acolo in fiecare weekend daca nu ar fi asa departe de Bucuresti. CEL-MAI-BUN si traditional si romanesc si servire super si mai mult de atat? Au cursuri de echitatie si plimbari de o ora cu calul prin padure si preturile sunt chiar ok! Deci....macar o data tot ne mai intoarcem acolo pentru nebunia mea cu echitatia. Uraaa!


Haideti sa va arat ce am mancat, va fac si o descriere:



Ciorba de fasole cu afumatura, in paine (prima data) si cu ceapa rosie.



Felul doi - pe care l-am share-uit si din care eu am mancat 3 sferturi - un platou cu: cartofi taranesti si muschi de porc, coaste impanate de porc si carnat de porc - toate incalzite in tuci cu untura.

O palinca de prune aromata.

O pofta de mancare sanatoasa!


Check in @ Sibiu


Cu burtile pline si fericiti, am mers mai departe spre Sibiu, unde urma sa ne cazam.


Tips: Cazarile in Centrul Vechi al Sibiului, care au geamuri direct spre centru nu sunt cele mai potrivite daca vrei sa ai un somn linistit pentru ca masinile de curatenie fac o galagie uriasa incepand cu vreo 4 dimineata.


Eu in Sibiu am venit a doua oara si mi-a placut si mai tare!


Primul lucru? Am cautat cel mai inalt loc de pe care sa urmarim apusul! Pentru ca ne place atat de tare!!!



Ochii caselor ne judecau si ne priveau fix. (Uite-l in dreapta).


Ati fost in Sibiu? Ati remarcat ce urat se uita casele la voi? Parca ar fi niste babe barfitoare! cred ca e naspa sa ai o zi proasta acolo. Sa te plimbi singur pe stradute, sa te acuzi in mintea ta si cand vrei sa ridici capul, sa privesti cerul, nu poti! Ca te lovesti de privirile necrutatoare ale acoperiselor, care iti confirma ce om naspa esti.


Daaaaar, in afara de babele astea barfitoare, orasul era in plina sarbatoare, iar scena rasuna in ritmuri de muzica clasica. Parca tot Sibiul ar fi fost acolo! Si stiti ce mai era fix acolo? Starbucks! Doar ca era prea tarziu pentru o cafea, iar noi oricum voiam niste vinut...


Exact langa Podul Mincinosilor este o terasa cu un pian pe care am ochit-o din prima si careea i-am dat tarcoale pana ce, in cele din urma, s-a eliberat o masa si in sfarsit, am putut incheia ziua cu un pahar de vin, pe fundal de muzica live.






Terasele erau pline, Centrul Vechi era plin, iar scaunele aveau paturi pentru ca, chiar daca am fost aici in August, era totusi destul de racoare seara.


Ne trezim si culegem niste covrigi proaspeti de pe drum si ne bem cafeaua la Starbucks, evident. Cine ne cunoaste, stie ca mai evident de atat nu se poate.


Sarmizegetusa Regia


Acum, asta este un loc pe care amandoi il asteptam cu nerabdare!


Se poate merge cu masina destul de aproape si este o parcare larga, fara plata si destul de safe unde puteti lasa masina. De aici, mai sunt cam 2 km de mers pe jos, pe un drum pavat, direct prin padure.


Cum incepem sa ne apropiem, vedem masini 4x4 de politie, paznici, totul super securizat. Se plateste o intrare mai intai, catre o veche asezare din marmura. Nu a mai ramas nimic, insa tot pamantul era plin de sclipici - parca era magic!


La Sarmizegetusa inca se fac sapaturi arheologice si se descopera mereu diferite ustensile si bucati de lucruri interesante. Platoul este verde si desi sunt niste bucati de pietre si lemn, asezate orizontal, ramasite ale fostelor asezari pentru Zeii Daci, iti taie rasuflarea!


Oamenii mergeau desculti pe pamant si multi stateau asezati pe bancile improvizate de cei care au grija de spatiu.







Tips: Nu incercati sa va asezati pe iarba. A incercat un tip si imediat a venit unul din multii paznici ai locului sa ii spuna ca nu are voie. Nu s-au dat mai multe explicatii.


Se stie ca este unul dintre cele 7 puncte mari, energetice, ale Romaniei. Interiorul in forma de spirala al asezarii, formeaza un Vortex Energetic. Nu este nevoie sa aflam daca ne-ar permite teleportarea :)) cel mai trist este ca, oricum nu putem afla, fiind pazit foarte bine.


Dar pe un platou atat de verde e aproape diabolic sa ti se interzica sa te asezi direct pe iarba!


Urmatoarea oprire? Castelul Huniazilor!


Pana sa ajungem la Castel, drumul ne infatisa mai multe mici castele, chicioase, identice, intr-un intreg sat chicios si identic. Arhitectura te facea sa crezi ca ar fi niste temple de prin Thailanda, dar nu erau cu nimic aproape de ele. In afara de forma acoperisului si culoarea rosie.


In oras nu este absolut nimic de facut... este totusi un restaurant pe care ni l-a recomandat multa lume, insa pe noi nu ne-a atras deloc. Ne-am luat inghetata viitorului din curtea castelului - inghetata aia din bobite mici, colorate, aromate si inghetate pe care o mai vedeti si pe la mare. E buna! Incercati.





Arhitectura castelului este intradevar, remarcabila si mereu mi-a inspirat a Castelul Capcaunilor, ceva din Shrek. Foarte frumos!


Cetatea Deva


Luam telecabina? Nu luam telecabina. De ce sa luam telecabina. E traseu cu masina! Hai cu masina! Si in plus....toata Deva era la coada la telecabina!

Urcam in cateva minute cu masina si vedem poarta de intrare a Cetatii. Plini de voie buna, ne aventuram circa...40 de pasi si elanul se taie cat ai zice "peste". CATE-SCARI-SUNT-AICI ????


Puteti sa va imaginati faza aia din filme, cand te uiti in sus si scarile nu se mai termina, parca devin din ce in ce mai multe? Ei bine, fix asta.



Am ajuns in varf, exact cum ajungeam in generala, la ora de sport, dupa cateva ture de scoala - simteam ca ceva in interiorul nostru moare in chinuri. Iar asta era probabil, rezistenta noastra fizica, care in ultima perioada a fost obisnuita sa doarma dusa.


Am mers printre Zidurile Cetatii, am privit prin geamuri de la inaltimi ametitoare, am facut piruete! Si am ramas sa privim apusul, pana ce soarele a intrat in spatele muntelui.





Si cu asta, basta!


Iar daca sunteti curiosi cum s-a incheiat si ultima zi - ne-am intors in Sibiu si am mancat la una zecile de terase - tot ceva traditional si am stat la povesti pana pe la 11 jumate noaptea. Apoi, ne-am intors spre Bucuresti, caci ne-am promis un mic dejun copios la Paul, in centru.


Siiiiiiii.........


Mancati la Domeniul Dracula Danes, vizitati Sarmizegetusa si priviti apusul din Cetatea Deva! Merita 100%!



Pe data viitoare,

Pasari Calatoare!



You Might Also Like:
bottom of page